BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

VIP-VIP TERKENAL!!

Monday, February 28, 2011

:: DOA PELEMBUT HATI ::


Assalammualaikum wbk.
Terlebih dahulu izinkan saya panjatkan rasa syukur dan puji-pujian ke hadrat Allah swt. di atas restu dan izinNya yang mengatur dan memberi kekuatan untuk terus menyumbang dan bersama-sama para sahabat yang dirahmati. Selawat serta salam ke atas junjungan Nabi Muhammad ibni Abdullah saw., kepada para ahli keluarganya dan para sahabat baginda, para tabi’in dan tabi’ attabi’in serta seluruh muslimin dan muslimat yang dirahmati dan dikasihi Allah swt. Kepada semua penggerak wadah egroups tercinta, saya doakan agar kalian terus-terusan mendapat panduan, kerahmatan dan bantuan dari Allah swt. Tidak lupa juga salam kerberkatan untuk semua sahabat yang lain yang mencintai akan kebenaran dan memperjuangkan akan keadilan. Dan kepada sahabat yang bukan beragama
Islam, salam ceria dan sejahtera diucapkan.

Berikut saya sisipkan zikir dan doa pelembut hati sebagai panduan kita semua yang memerlukannya, insyaallah.

Zikir Dan Doa Pelembut Hati

1. Zikir Pelembut Hati
Zikir ini elok dia amalkan oleh isteri-isteri yang mahu hati suaminya menjadi lembut:-
Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir

Selepas membacanya beberapa kali, hembuskan ke atas suami sekira-kira suami tidak perasan. Atau isteri membacanya waktu suami tidur nyenyak. Hembuskanlah di tapak tangan dan letakkan di hati (dada) suami. Mudah-mudahan Allah lembutkan hatinya. Bila hati sudah lembut, mudahlah dibuka kunci perhubungan atau pintu perbincangan. (Zikir ini juga boleh diamalkan untuk melembutkan hati anak)

Selain daripada itu amalkan doa ini:

"Ya Allah, lembutkanlah hatinya (suami) sepertimana Engkau lembutkan besi"

2. Doa Untuk Melembutkan Hati yang Marah
Pada orang yang marah kepada kita, contohnya suami atau boss di pejabat, agar lembut hatinya, bacalah dihadapannya Surah An 'Nisaa Ayat 84. (Sila rujuk Al-Quran)


Maksudnya: "Semoga Allah menahan kekuatan orang-orang kafir dan Allah yang lebih kuat dan lebih sangat siksaNya. Ya Tuhan yang Maha Pemelihara dan Maha Pemberi Keselamatan."

3. Doa Pelembut Hati


Wahai Tuhan yang Maha Pelembut. Allah Maha Lembut terhadap hamba-hambanya; Dia memberi rezeki kepada sesiapa yang Dikehendakinya dan Dialah Yang Maha Kuat lagi Maha Perkasa (Asy Syuura –ayat 19 (42)

Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beruntung (ALI’IMRAN- 200 (3)...



P/s:- Ana terpanggil utk menulis entry ini disebabkan hal-hal yg tertentu....entry ini khas utk yg bergelar zaujah...moga dapat membina baitul muslim yang barakah...dan dpt tangani segala masalah dan ujian yg berlaku...InsyaALLAH....titipan khas untukmu,,,..=)

5 comments:

  1. afwann...alhamdulillah...moga bermanfaat untuk semua..=)

    ReplyDelete
  2. doa ini semua nya untuk suami yg curang,mcm saya ni isteri saya curang,kata kerja rupa date kat taman,sanggup tinggal anak kat umah jiran apa ke jadahnya itu,saya kerja keras untuk beri nafkah tu keluarga saya tapi apa yg saya dapat......tolong lah penulis blog jgn pikir suami curang je....isteri pun sama.....,skg ni saya nak cari doa untuk lembutkan istri saya yg curang ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam..ni bukan doa untuk yg curang ker atau x..tp ni doa untuk pelembut hati...

      Delete
  3. doa ini semua untuk suami curang je,x ada ke doa untuk lembutkan isteri yg curang...

    ReplyDelete