VIP-VIP TERKENAL!!

Sunday, August 28, 2011

Selamat Hari Raya semua!!...


Assalamualaikum korang!!...hye semua..apa khabar yer??..moga semuanya baik2 sahaja..amiin..insyaallah..mesti korang semua sibuk buat persiapan untuk raya..betul tak??..ehehe..dan aku pon sekarang nie memang sibuk juga buat persiapan raya...tapi..sekarang curi masa sikit untuk update blog nie.ahaha...sekejap jer nih!!..hehe..

Herm..korang tahun nie balik tak kampung tahun nie??...mesti la balik kan...dan saper yang xboleh balik kampung tue jangan lah sedih2 yerkk...ermm..actually tahun nie aku pon balik beraya di kampung aku.tapi raya pertama aku beraya dirumah jer....and then raya ke-2 baru bertolak ke perlis untuk beraya kat sana pulak..insyaallah...dah lama dah aku tak balik sana!!,,ehehe...excited giler nak balik nie....aku suka sgt dgn suasana kampung aku di perlis....sbb apa ak suka??..sebab aku nie suka sangat tengok padi...kalau pagi2 tue..mmg xsabar sgt nk kuar..sebab nak pergi tgk bendang...rasa aman dan tenang jer dgn suasana kt situ..serius beb!!.. =)

kepada perantau2 yang beraya di luar negara n then memamg xboleh balik beraya di kampung halaman sendiri..jgn sedih2 taw!!...actually korg ada pengalaman beraya di negara org...betol x??...so jdikan lah pengalaman itu penguat untuk korg terus hadapi hidup ini tanpa keluarga disisi...insyaallah... =)


Menu Wajib Hari Raya!!


Yeahh....ketupat memang menu wajib kat rumah aku!!..ahaha..mesti tiap2 tahun ader,,,tp kalau lemang..family aku xberapa minat sgt...kami lagi suka ketupat dari lemang....hehe..


Erm...dah ada ketupat mesti lah kena ada rendang!!..betol x??.ahaha...mak aku selalunyer buat rendang ayam bila hari raya....daging...kami org xberapa minat sangat..uhuhuh....


ha..yang nie pulak kari daging...sebabnyer...ayah aku jer minat kari daging nie.aku dan adik aku xberapa minat sangat makan daging..kureng skit ar!!...so..mak aku mesti buat juga kari nie jugak untuk ayah aku,,heeheh...mak aku isteri yg baik kan??...ahaha,,,


haaa...nasi himpit kuah kacang pon ader jugak!!....uhuhu....best giler....byk mak aku masak....kami org apa lagi melantak jer la kan...eheheh...itu sudah semestinyer... =)


Menu Tambahan!!!


Hermm...ada pulak menu tambahan...amacam korang!!..jom tengok apa menu tambahan aku nie!!..ehehe..


ha....kenal x ini apa???...laau xkenal nie apa...sah la korang nie memang malas masuk dapur..ahaha...ok..nie SOTO AYAM...menu untuk raya tahun nie....actually soto ini akan dibuat oleh aku...dan adik aku akn tolong aku sikit..sebabnyer dyer yang beria sangat suruh aku buat soto nie...so..sebagai kakak yang baik..aku pon turutkan jer la kemahuan adik aku nie..ehehe..baik x aku???.ahaha..baik kan!!??. =)



ermmm..tgk gambar pon dah rasa cam sedap jerr...belum buat lgi!!...mesti lagi sedap...huahuahua...ermm..ok lah korg...sampi sini jer aku dpt tulis...nak pergi terjah mak aku kt dapur pulak..sian mak aku xder sper yg tlong krang kan....so aku nk kna cepat ni..k tata semua...salam!!!


P/s:-xsabar tunggu sedara mara aku hari nie..semua dah bertolak nak balik umh aku...xsabar nak berbukaa ramai2....rindu giler dgn dyer org semua!!!....

2 comments:

  1. npe mata fyqa xnk lari dr tgk makanan huu


    Selamat Hari Raya :)

    ReplyDelete
  2. ermm rendang,ketupat, lemang makin x nampak raya ke6 huhuhu

    ReplyDelete