VIP-VIP TERKENAL!!

Tuesday, September 20, 2011

Jangan Mudah Judge Orang..kenali dulu dia..

Assalamualaikum....heyy semua??...ermm agak lama juga aku xupdate blog nie...dan agak lama juga xberblogging...ermm..nk kata busy tue...xder la busy sangat...cuma apa yang nk ditulis tue xtercurah kat sini....hehe...ermm..betul lah dgn fakta ini "Penat berfikir sebenarnyer lagi memenatkan berbanding dengan aktiviti fizikal!!"....hooo...punyer la penat fikir nak update entry apa untuk korg semua...acecehh..xboleh bla btol..ada ker yang sudi baca blog aku yang xsemenggah nie....buat kelakar jer nak angkat bakul sendiri kan??..:)

cuma hari nie aku meronta-ronta nak menulis tentang ini...yaa!!..aku tahu semua orang pernah mengalami situasi begini right??..dan aku pon..sejujurnya pernah mengalami situasi begini...selalunyer orang akan menilai kita melalui pakaian,personaliti kita..cara kita bercakap..macam mana kita bergaul...betul x???..dan aku juga bukan mudah untuk judge orang mcm itu dan mcm ini..sebab...hakikatnya manusia xkan pernah sempurna..right??..dan aku cuba faham...cuba memahami hak orang lain juga....

cuma..kadang2..aku agak terkilan dengan segelintir manusia..yg mudah menghukum orang lain tanpa asal usul periksa....yaa..perkara itu berlaku pada aku juga...didepan mata aku sendiri...dan aku xmampu untuk berkata apa2 pon...aku hanya mampu mendengar luahan dia...dan cuba memahami situasi dia..

sedih sangat,bila orang xkenal kita sapa...tapi mudah hukum kita tanpa asal usul periksa...dan bila berlaku situasi mcm nie pada aku....aku akan cuba bertahan sebaik mungkin.. cuba kuatkan diri untuk beritahu perihal yang sebenar,..susah ker untuk kita lebih positive tangani semua nie..just be simple.nice,friendly...xluak sikit pon kan...??



ermm...bwk kereta pon sempat lg snap.....tata semua!!!..salam....

p/s:-just think positive!! ok..

2 comments:

  1. yup2,yg slalu jadi bile org cepat sgt pecaya dgn cerita sbelah pihak.dgr cerita je terus buat conclusion.xboley lah mcm tu.kan? ;P

    ReplyDelete
  2. aleen aiden:- yups!! btol sgt tue..lau dgr sebelah pihak pon...dyer xlyk lgsg nk judge org mcm tue....hermm.. :)

    ReplyDelete